‘Apa kelulusan dia? Cikgu? Dia layak ajar ABC je!’.

Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang perli siapa? YB Mahfuz? Mat Sabu? Nik Abduh? Husam Musa? Atau memang dia perli Nabi Muhammad saw dan para sahabat atau empat mahzab yang tak pernah masuk universiti atau memiliki ijazah dari mana-mana pusat pengajian?

Anggapan saya, pasti pengikutnya PAS paling kurang pun memiliki ijazah sarjana kelas pertama. Atau paling sikit pun 4 thanawi. Atau kelayakan dalam bidang syariah atau usuluddin. Kerana ahli-ahli PAS sangat faham apa itu Fatwa dan apa itu amanat.

Saya serah kepada ketinggian ilmu yang mereka miliki. Telah saya dedahkan Fatwa Tuan Haji Mustafa Abu Bakar dan telah saya ‘fitnahkan’ berkaitan dengan Amanat Haji Hadi berkaitan dengan retetan Fatwa mengkafirkan ahli UMNO dan Barisan Nasional itu adalah kafir.

Kepercayaan saya terhadap akal dan ilmu itu semakin rapuh apabila melihat kelakuan ahli politik PAS dan ahlinya.

Takbir!!!

