Dialog!

Nurul Izzah : “.. Kebebasan beragama itu patut sama rata.. Termasuk melayu..”

Anwar Ibrahim : “.. Kita akan jaga semua kepentingan Israel dan sekutunya.. ”

Lim Kit Siang : “.. Malaysia adalah negara sekular! Bukan negara Islam..”

Karpal Singh : “.. Jika nak tubuh negara Islam, langkah mayat saya dulu..”

Samy Vello : ‘”.. Saya bukan menteri, mengapa tanya saya?..”

Abdul Hadi Awang : “.. Saya dah bersedia jadi PM Malaysia..”

Nik Razi Nik Mat : “.. K.O BN! K.O UMNO! BN K.O! UMNO K.O! ..” *sambil jerit2!!

Hisham Hashim : “.. Eh! Ni nama saya! 🙂

– Perbezaan pendapat atau ikhtilaf mengambarkan kesyumulan dan kesejagatan Islam yang fleksibel dimana-mana di sepanjang zaman. Pun begitu, ia haruslah tidak melampaui prinsip-prinsip Al Quran dan As Sunnah yang mutlak.

“.. Perbezaan pendapat di kalangan umatku adalah suatu rahmat..”

“.. Umatku tidak akan bersepakat pandangan dalam perkara kesesatan..” – Hadis Rasullulah saw

Wallahualam..

